
Szkolenie na bazie specyficznych wymagań klienta w połączeniu z obsługą portalu B2B (ID 9402)
27 czerwca 09:00 - 16:00
1.170 PLN nettoOpis szkolenia
Celem szkolenia jest zaznajomienie jego uczestników ze specyficznymi wymaganiami Grupy BMW, obowiązujących dostawców przemysłu motoryzacyjnego. W czasie szkolenia prezentowane są zagadnienia związane z narzędziami i metodami, niezbędnymi w procesie wdrażania i utrzymywania CSR BMW. Podczas szkolenia będą omawiane zagadnienia dotyczące powiązań podręcznika BMW ze standardami branżowymi oraz wybranymi standardami BMW (Group Standard) wraz z ich praktycznym zastosowaniem. Uczestnicy poznają zasady poruszania się po portalu klienta B2B wraz z omówieniem i praktycznym zastosowaniem najprzydatniejszych aplikacji. Problematyczne kwestie związane z wdrożeniem i utrzymywaniem tych wymagań są omawiane na bieżąco z trenerem w czasie realizacji szkolenia, co pozwala na odniesienie zagadnień teoretycznych do praktyki zawodowej uczestników.
Grupa docelowa
Szkolenie skierowane jest do inżynierów jakości odpowiedzialnych za kontakt z klientem, nadzorujących wdrażanie specyficznych wymagań grupy BMW oraz odpowiedzialnych za uruchomianie nowych projektów w oparciu o te wymagania.
Zawartość
- Specyficzne wymagania klientów (CSR) a standard IATF 16949.
- Wymagania CSR a podejście procesowe.
- Wymagania QMT.
- Kluczowe normy i wymagania (VDA).
- Omówienie standardów grupy BMW: GS 91001 – 91004, GS 93008, GS 95015, GS 90017, GS 90018, GS 95004).
- Wymagania specyficzne BMW dotyczące etykietowania i pakowania.
- Portal BMW – jak korzystać z portalu klienta.
- Aplikacja “Part Quality Production and Logistic”.
- Sposób kompletowania poszczególnych punktów raportu 8D na platformie BMW.
- Aplikacja „SWS”.
- Aplikacja „TEREG”.
- Aplikacja „LPKM”.
- Aplikacja „Supplier Data Maintenance”.
- Aplikacja „IPQ – INTEGRATED PART QUALITY”.
- Aplikacja “CERT”.
- Podsumowanie.
Literatura
- VDA 6.3
- VDA 2
- VDA 8D
- FMEA wg AIAG i VDA
- IATF 16949
Egzamin/test
Po zakończonym szkoleniu przewidziany jest test pisemny dla uczestników, weryfikujący nabytą wiedzę.
Potwierdzenie kwalifikacji
Po szkoleniu otrzymają Państwo certyfikat uczestnictwa SQD Alliance.
Efekty kształcenia
- Dokładne zrozumienie wymagań BMW.
- Poznanie specyfikacji i wymagań akceptowanych w BMW.
- Poznanie zasady przygotowania dokumentacji.
- Swobodne poruszanie się po portalu B2B BMW (np. szukanie informacji o nowych incydentach, uzupełnianie raportu 8D, wyszukiwanie norm i standardów grupy, uzupełnianie danych w omawianych aplikacjach).
Powiązane szkolenia
- ID 2207 – Techniki rozwiązywania problemów z uwzględnieniem 8D oraz QRCI
- ID 442 – FMEA wg VDA i AIAG – szkolenie podstawowe
- ID 9106 – Praktyczne zastosowanie FMEA w zarządzaniu jakością
- ID 415 – Kluczowe metody jakości przemysłu motoryzacyjnego. Moduł I (APQP / VDA MLA, PPAP / VDA 2, PFC, FMEA, CP)
- ID 410 – Zatwierdzenie procesu produkcyjnego i wyrobu wg VDA 2 (PPA)
- Zasady pracy z bazą IMDS wraz z warsztatami
Cena zawiera
Materiały szkoleniowe, wydanie certyfikatu, obiad, przerwy kawowe, komfortową salę wykładową z pełnym wyposażeniem multimedialnym.