Co robić, gdy barierą w dobrej i regularnej komunikacji z klientem jest dla nas dystans, język czy nieznajomość specyfiki zakładu? Jeśli nie jesteśmy pewni, czy mamy zespół pracowników o odpowiednich kompetencjach, a deadline na rozwiązanie reklamacji nie daje nam spokoju zaangażujmy profesjonalistów.
Resident Engineering
Na czym polega Resident Engineering?
Główne zadanie Resident Engineering to unikanie reklamacji. Można tego dokonać o wiele łatwiej, będąc regularnie na zakładzie klienta, znając osoby odpowiedzialne za produkt oraz komunikując z nimi otwarcie.
Klientowi również nie zależy na wystawianiu oficjalnej reklamacji, jeśli problem można rozwiązać inaczej. A można, np. podmieniając daną partię towaru, organizując samodzielnie szybką kontrolę i naprawę lub szukając wspólnie z klientem rozwiązania problemu. Nie zawsze reklamacji da się uniknąć, ale bardzo często można zminimalizować jej zasięg, a dzięki temu i koszty.
Jak pracują nasi Resident Engineering
- w pełnym lub niepełnym wymiarze godzin, w zależności od potrzeb klienta,
- zapewniają back-up w razie nieobecności,
- znają metodologię rozwiązywania problemów, np. 8D,
- posługują się komunikatywnie językiem angielskim, również technicznym,
- są mobilni – mogą odwiedzać zakład dostawcy lub inne zakłady klienta w razie potrzeb,
- kontaktują się bezpośrednio z osobami decyzyjnymi odpowiedzialnymi za nasz produkt.
Dlaczego Team Prevent?
- mamy wieloletnie doświadczenie w resident engineering’u,
- obsługujemy w tym zakresie OEM-ów – Opel Gliwice, FCA Tychy,
- pracujemy zarówno dla polskich, jak i zagranicznych dostawców,
- dzięki temu, że jesteśmy jedynym w Polsce przedstawicielem VDA QMC szkolimy naszych inżynierów z narzędzi jakościowych, audytowania czy kompetencji miękkich.