Doradztwo i wsparcie służby BHP
Złożoność przepisów bhp może sprawić, że pracodawcy nie mają całkowitej pewności, w jaki sposób rzetelnie wykonywać swoje obowiązki by odpowiednio zadbać o stan bhp w zakładzie pracy. W obszarze postępowania powypadkowego, oceny ryzyka lub wsparcia w przygotowaniu dokumentacji w zgodzie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi bhp dobrym wyborem w takim przypadku będzie współpraca z doświadczoną firmą oferującą usługi bhp – doradztwo i wsparcie.
Przy wyborze zewnętrznego partnera kluczowa jest wszechstronna wiedza specjalistów, połączona z doświadczeniem oraz elastycznym podejściem do zagadnień i wyzwań z jakimi zmaga się firma. W SQDA, bazując na doświadczeniu zbudowanym na wielu zrealizowanych projektach, możemy zagwarantować pełne wsparcie i zaufanie w zleconych nam zadaniach. W ramach prowadzonych działań specjaliści SQDA prowadzą profesjonalne doradztwo bhp oraz bieżące wsparcie dla klientów różnych branż, pomagając im zadbać o właściwy stan i popularyzację bezpieczeństwa pracy oraz oferując outsourcing usług bhp.
Do przykładowych usług należą:
- wsparcie na zastępstwo w czasie urlopu lub dłuższej absencji pracownika działu bhp, outsourcing bhp,
- sporządzanie dokumentacji, w tym ocen ryzyka zawodowego, instrukcji bhp,
- udział w postępowaniu powypadkowym.
Jak realizujemy doradztwo bhp i wsparcie firm?
Chcąc zapewnić klientom jak najlepsze dopasowanie usług do ich zapotrzebowania, poświęcamy dużo czasu na to, by dokładnie zapoznać się z ich oczekiwaniami, specyfiką zakładu pracy i na tej podstawie określić odpowiedni zakres usług. Następnie dopasowujemy i delegujemy do współpracy z firmą specjalistę ds. bhp, który posiada odpowiednią do zapotrzebowania wiedzę i doświadczenie.
Zależy nam, by współpraca pomiędzy naszymi specjalistami i klientami przebiegała sprawnie i rzetelnie, dlatego dajemy naszym klientom możliwość spotkania z dedykowanym Specjalistą jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.
Praca w zakresie doradztwa bhp może być wykonywana zdalnie z lokalizacji SQDA lub w firmie klienta.
Kompleksowe usługi bhp realizowane w ramach doradztwa i wsparcia
Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, w zakresie działań na rzecz bezpieczeństwa pracy pracodawca ma obowiązek przeprowadzenia i udokumentowania oceny ryzyka zawodowego. Proces ten pozwala nie tylko zidentyfikować i ocenić występujące zagrożenia, ale i zgodność stanowisk pracy i procesów z wymaganiami prawnymi przy tym dostarczając pracownikom niezbędnej wiedzy w zakresie zagrożeń, szczególnie w przypadku nowozatrudnionego pracownika.
Opracowanie oceny ryzyka warto powierzyć doświadczonym specjalistom, którzy wykonają zlecone zadania wnikliwie i starannie. Niezależnie od tego, czy nasz klient prowadzi średnią czy dużą firmę, gwarantujemy dedykowanych ekspertów, specjalizujących się w danej dziedzinie, branży.
Dzięki ocenie ryzyka zawodowego:
- identyfikujemy zagrożenia występujące w środowisku pracy,
- zwiększamy świadomość pracowników na temat zagrożeń na stanowisku pracy,
- umiejętnie zarządzamy poziomem ryzyka zawodowego w zakładzie pracy,
- dostosowujemy środki ochrony pracowników do występujących zagrożeń,
- uświadamiamy pracowników, dlaczego należy stosować środki ochrony indywidualnej i zbiorowej w trakcie wykonywania pracy,
- poprawiamy ogólny stan bezpieczeństwa na stanowiskach pracy,
- spełniamy wymagania formalno-prawne w zakresie obowiązujących przepisów bhp.
Jak przebiega ocena ryzyka zawodowego krok po kroku?
- Zebranie informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego.
- Identyfikacja zagrożeń oraz określenie zagrożeń dla każdego stanowiska pracy.
- Oszacowanie i ocenienie ryzyka zawodowego.
- Określenie działań eliminujących lub ograniczających ryzyko zawodowe.
- Dokumentowanie wyników oceny ryzyka zawodowego.
Poprawnie przygotowana ocena ryzyka zawodowego powinna być przede wszystkim prosta, przejrzysta i zrozumiała, a przy tym prowadzić do skutecznej identyfikacji zagrożeń na stanowisku pracy, zdefiniowania wiążących się z nimi ryzyk oraz potencjalnych ich skutków. Aby taka ocena była jak najbardziej efektywna, koniecznie musi odnosić się do faktycznych warunków panujących w zakładzie pracy.
Jak pokazują coroczne statystyki, pomimo wzrostu świadomości nt. bezpieczeństwa pracy, liczba wypadków w pracy nie spada proporcjonalnie do włożonego zaangażowania. Tym bardziej dla każdego przedsiębiorstwa, które musi zmierzyć się z takim zdarzeniem, niezwykle ważne jest profesjonalne oraz sprawne przeprowadzenie postępowania powypadkowego. Nie tylko ze względu na dopełnienie wszelkich wymagań prawnych, ale także, aby zmniejszyć ryzyko występowania podobnych zdarzeń w przyszłości, uniknięcia dalszego nieprzestrzegania przepisów bhp.
Podczas przeprowadzania postępowania powypadkowego pracodawcy zmagają się z koniecznością:
- dokonania prawnej kwalifikacji wypadku,
- przygotowania prawidłowej dokumentacji związanej z postępowaniem powypadkowym,
- przeprowadzenia postępowania w ustawowych terminach,
- zapewnienia kompetentnych i doświadczonych zasobów ludzkich do przeprowadzenia postępowania (specjalista ds. bhp).
Dlaczego warto skorzystać z usług zewnętrznej firmy – SQDA?
- Otrzymasz wsparcie kompetentnego specjalisty oraz rzetelną i zgodną z wymogami prawnymi dokumentację powypadkową.
- Gwarantujemy terminowe przeprowadzenie postępowania.
- Działania realizowane są sprawnie, tak aby w jak najmniejszym stopniu wpłynęły na bieżące funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
- Prawidłowo przeprowadzone postępowanie i wdrożenie zaleceń powypadkowych wpływa na podniesienie świadomości pracowników na temat bezpieczeństwa, a w konsekwencji przyczynia się do zmniejszenia liczby wypadków oraz zmniejszenia ich kosztów.
Elementy postępowania powypadkowego
- Oględziny miejsca wypadku przy pracy.
- Wysłuchanie wyjaśnień poszkodowanego i świadka.
- Prawna kwalifikacja wypadku przy pracy.
- Określenie wniosków profilaktycznych.
- Utworzenie wymaganej dokumentacji powypadkowej.
Co jednak najważniejsze, w wyniku postępowania powypadkowego jesteśmy w stanie wskazać środki profilaktyczne, mające na celu zmniejszenie ryzyka powstania podobnych zdarzeń w przyszłości.
Doradztwo i wsparcie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy – ile to kosztuje?
Zapewniając firmom profesjonalne doradztwo bhp i realizację obowiązków służby bhp dopasowujemy zakres usługi do indywidualnych potrzeb klienta. Z tego powodu cena usługi różni się w zależności od tego jakiego zakresu doradztwa bhp pracodawca wymaga od naszych specjalistów i w jakim okresie będzie korzystał z naszych usług.
Nasz specjalista, po rozmowie i przeanalizowaniu potrzeb organizacji, doradzi najlepsze opcje dla firmy i przygotuje dopasowaną do oczekiwań klienta propozycję współpracy.
Działania w zakresie bhp w firmie – przydatne materiały
Nasi specjaliści przygotowali artykuły dotyczące tego, jak zadbać o bezpieczeństwo i higienę pracy w zakładzie, a także w jaki sposób przeprowadzić postępowanie powypadkowe.
Case studies:
Referencje:
Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej Sp. z o.o.
SQD Alliance realizując zadania z zakresu stałej obsługi bhp, na bieżąco przekazuje informacje o zmianach w przepisach prawa, dzięki czemu dba o przestrzegania zasad bezpieczeństwa. Specjaliści dopełniają wszelkich czynności związanych z profesjonalnym wykonywaniem zadań służby bhp w naszej firmie.
Global Wind Service Poland Spółka z o. o.
Decydując się na zlecenie SQD Alliance przeprowadzenia oceny zgodności z wymaganiami bhp, ppoż. i ochrony środowiska poinformowaliśmy, że zależy nam na bardzo szybkim terminie realizacji. Nie stanowiło to problemu dla specjalistów firmy. Ofertę otrzymaliśmy następnego dnia roboczego, natomiast już po dwóch tygodniach został w dwóch naszych lokalizacjach i trzech jednostkach organizacyjnych przeprowadzony rzetelny, dokładny audyt.
Szkolenia organizowane przez SQD Alliance (dawniej Team Prevent Poland) są interesujące, efektywne i w pełni wyczerpują daną tematykę. To, co cechuje firmę SQD Alliance (dawniej Team Prevent Poland), to profesjonalne podejście w realizacji zadań.
Zapytaj o szczegóły
Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, aby porozmawiać o szczegółach i przedstawić Ci propozycję współpracy.
Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest SQD Alliance Sp. z o.o. z siedzibą w Pszczynie przy ulicy Stefana Batorego 19, 43-200 poczta Pszczyna, NIP: 6381701670, REGON: 240513222, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000269551.
Wysyłając wiadomość, przekazują nam Państwo adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w Polityce Prywatności dostępnej na tej stronie internetowej.
Wiadomość wysłana poprawnie
Wkrótce skontaktuje się z Tobą pracownik SQD Alliance