Fundusze Unijne

Doradztwo i wsparcie służby BHP

Złożoność przepisów bhp może sprawić, że pracodawcy nie mają całkowitej pewności, w jaki sposób rzetelnie wykonywać swoje obowiązki by odpowiednio zadbać o stan bhp w zakładzie pracy. W obszarze postępowania powypadkowego, oceny ryzyka lub wsparcia w przygotowaniu dokumentacji w zgodzie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi bhp dobrym wyborem w takim przypadku będzie współpraca z doświadczoną firmą oferującą usługi bhp – doradztwo i wsparcie.

Przy wyborze zewnętrznego partnera kluczowa jest wszechstronna wiedza specjalistów, połączona z doświadczeniem oraz elastycznym podejściem do zagadnień i wyzwań z jakimi zmaga się firma. W SQDA, bazując na doświadczeniu zbudowanym na wielu zrealizowanych projektach, możemy zagwarantować pełne wsparcie i zaufanie w zleconych nam zadaniach. W ramach prowadzonych działań specjaliści SQDA prowadzą profesjonalne doradztwo bhp oraz bieżące wsparcie dla klientów różnych branż, pomagając im zadbać o właściwy stan i popularyzację bezpieczeństwa pracy oraz oferując outsourcing usług bhp.

Do przykładowych usług należą:

  • wsparcie na zastępstwo w czasie urlopu lub dłuższej absencji pracownika działu bhp, outsourcing bhp,
  • sporządzanie dokumentacji, w tym ocen ryzyka zawodowego, instrukcji bhp,
  • udział w postępowaniu powypadkowym.

Jak realizujemy doradztwo bhp i wsparcie firm?

Chcąc zapewnić klientom jak najlepsze dopasowanie usług do ich zapotrzebowania, poświęcamy dużo czasu na to, by dokładnie zapoznać się z ich oczekiwaniami, specyfiką zakładu pracy i na tej podstawie określić odpowiedni zakres usług. Następnie dopasowujemy i delegujemy do współpracy z firmą specjalistę ds. bhp, który posiada odpowiednią do zapotrzebowania wiedzę i doświadczenie.

Zależy nam, by współpraca pomiędzy naszymi specjalistami i klientami przebiegała sprawnie i rzetelnie, dlatego dajemy naszym klientom możliwość spotkania z dedykowanym Specjalistą jeszcze przed rozpoczęciem współpracy.

Praca w zakresie doradztwa bhp może być wykonywana zdalnie z lokalizacji SQDA lub w firmie klienta.

Kompleksowe usługi bhp realizowane w ramach doradztwa i wsparcia

Zgodnie z przepisami Kodeksu pracy, w zakresie działań na rzecz bezpieczeństwa pracy pracodawca ma obowiązek przeprowadzenia i udokumentowania oceny ryzyka zawodowego. Proces ten pozwala nie tylko zidentyfikować i ocenić występujące zagrożenia, ale i zgodność stanowisk pracy i procesów z wymaganiami prawnymi przy tym dostarczając pracownikom niezbędnej wiedzy w zakresie zagrożeń, szczególnie w przypadku nowozatrudnionego pracownika.

Opracowanie oceny ryzyka warto powierzyć doświadczonym specjalistom, którzy wykonają zlecone zadania wnikliwie i starannie. Niezależnie od tego, czy nasz klient prowadzi średnią czy dużą firmę, gwarantujemy dedykowanych ekspertów, specjalizujących się w danej dziedzinie, branży.

Dzięki ocenie ryzyka zawodowego:

  • identyfikujemy zagrożenia występujące w środowisku pracy,
  • zwiększamy świadomość pracowników na temat zagrożeń na stanowisku pracy,
  • umiejętnie zarządzamy poziomem ryzyka zawodowego w zakładzie pracy,
  • dostosowujemy środki ochrony pracowników do występujących zagrożeń,
  • uświadamiamy pracowników, dlaczego należy stosować środki ochrony indywidualnej i zbiorowej w trakcie wykonywania pracy,
  • poprawiamy ogólny stan bezpieczeństwa na stanowiskach pracy,
  • spełniamy wymagania formalno-prawne w zakresie obowiązujących przepisów bhp.

 

Jak przebiega ocena ryzyka zawodowego krok po kroku?

  • Zebranie informacji niezbędnych do przeprowadzenia oceny ryzyka zawodowego.
  • Identyfikacja zagrożeń oraz określenie zagrożeń dla każdego stanowiska pracy.
  • Oszacowanie i ocenienie ryzyka zawodowego.
  • Określenie działań eliminujących lub ograniczających ryzyko zawodowe.
  • Dokumentowanie wyników oceny ryzyka zawodowego.

 

Poprawnie przygotowana ocena ryzyka zawodowego powinna być przede wszystkim prosta, przejrzysta i zrozumiała, a przy tym prowadzić do skutecznej  identyfikacji zagrożeń na stanowisku pracy, zdefiniowania wiążących się z nimi ryzyk oraz  potencjalnych ich skutków. Aby taka ocena była jak najbardziej efektywna, koniecznie musi odnosić się do faktycznych warunków panujących w zakładzie pracy.

Jak pokazują coroczne statystyki, pomimo wzrostu świadomości nt. bezpieczeństwa pracy, liczba wypadków w pracy nie spada proporcjonalnie do włożonego zaangażowania. Tym bardziej dla każdego przedsiębiorstwa, które musi zmierzyć się z takim zdarzeniem, niezwykle ważne jest profesjonalne oraz sprawne przeprowadzenie postępowania powypadkowego. Nie tylko ze względu na dopełnienie wszelkich wymagań prawnych, ale także, aby zmniejszyć ryzyko występowania podobnych zdarzeń w przyszłości, uniknięcia dalszego nieprzestrzegania przepisów bhp.

Podczas przeprowadzania postępowania powypadkowego pracodawcy zmagają się z koniecznością:

  • dokonania prawnej kwalifikacji wypadku,
  • przygotowania prawidłowej dokumentacji związanej z postępowaniem powypadkowym,
  • przeprowadzenia postępowania w ustawowych terminach,
  • zapewnienia kompetentnych i doświadczonych zasobów ludzkich do przeprowadzenia postępowania (specjalista ds. bhp).

 

Dlaczego warto skorzystać z usług zewnętrznej firmy – SQDA?

  • Otrzymasz wsparcie kompetentnego specjalisty oraz rzetelną i zgodną z wymogami prawnymi dokumentację powypadkową.
  • Gwarantujemy terminowe przeprowadzenie postępowania.
  • Działania realizowane są sprawnie, tak aby w jak najmniejszym stopniu wpłynęły na bieżące funkcjonowanie przedsiębiorstwa.
  • Prawidłowo przeprowadzone postępowanie i wdrożenie zaleceń powypadkowych wpływa na podniesienie świadomości pracowników na temat bezpieczeństwa, a w konsekwencji przyczynia się do zmniejszenia liczby wypadków oraz zmniejszenia ich kosztów.

 

Elementy postępowania powypadkowego

  • Oględziny miejsca wypadku przy pracy.
  • Wysłuchanie wyjaśnień poszkodowanego i świadka.
  • Prawna kwalifikacja wypadku przy pracy.
  • Określenie wniosków profilaktycznych.
  • Utworzenie wymaganej dokumentacji powypadkowej.

 

Co jednak najważniejsze, w wyniku postępowania powypadkowego jesteśmy w stanie wskazać środki profilaktyczne, mające na celu zmniejszenie ryzyka powstania podobnych zdarzeń w przyszłości.

Masz pytanie o doradztwo i wsparcie bhp?
Wypełnij formularz, a nasz specjalista skontaktuje się z Tobą.

Doradztwo i wsparcie z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy – ile to kosztuje?

Zapewniając firmom profesjonalne doradztwo bhp i realizację obowiązków służby bhp dopasowujemy zakres usługi do indywidualnych potrzeb klienta. Z tego powodu cena usługi różni się w zależności od tego jakiego zakresu doradztwa bhp pracodawca wymaga od naszych specjalistów i w jakim okresie będzie korzystał z naszych usług.

Nasz specjalista, po rozmowie i przeanalizowaniu potrzeb organizacji, doradzi najlepsze opcje dla firmy i przygotuje dopasowaną do oczekiwań klienta propozycję współpracy.

Działania w zakresie bhp w firmie – przydatne materiały

Nasi specjaliści przygotowali artykuły dotyczące tego, jak zadbać o bezpieczeństwo i higienę pracy w zakładzie, a także w jaki sposób przeprowadzić postępowanie powypadkowe.

Case studies:

Referencje:

Global Wind Service Poland Spółka z o. o.

Decydując się na zlecenie SQD Alliance przeprowadzenia oceny zgodności z wymaganiami bhp, ppoż. i ochrony środowiska poinformowaliśmy, że zależy nam na bardzo szybkim terminie realizacji. Nie stanowiło to problemu dla specjalistów firmy. Ofertę otrzymaliśmy następnego dnia roboczego, natomiast już po dwóch tygodniach został w dwóch naszych lokalizacjach i trzech jednostkach organizacyjnych przeprowadzony rzetelny, dokładny audyt.

Czytaj więcej »

Vestas Poland Sp. z o.o.

Szkolenia organizowane przez SQD Alliance (dawniej Team Prevent Poland) są interesujące, efektywne i w pełni wyczerpują daną tematykę. To, co cechuje firmę SQD Alliance (dawniej Team Prevent Poland), to profesjonalne podejście w realizacji zadań.

Czytaj więcej »
Magna
engave logo
Referencje
Referencje
MZK w Bielsku-Białej
unimet logo
Referencje

Zapytaj o szczegóły

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą, aby porozmawiać o szczegółach i przedstawić Ci propozycję współpracy.

Check Icon

Administratorem danych zawartych w korespondencji e-mail jest SQD Alliance Sp. z o.o. z siedzibą w Pszczynie przy ulicy Stefana Batorego 19, 43-200 poczta Pszczyna, NIP: 6381701670, REGON: 240513222, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000269551.

Wysyłając wiadomość, przekazują nam Państwo adres e-mail oraz inne dane zawarte w treści wiadomości. Szczegóły dotyczące przetwarzania danych są dostępne w Polityce Prywatności dostępnej na tej stronie internetowej.

Chcesz o coś zapytać?