Zmotywowany, zgrany zespół jest nie do przecenienia. Dobre relacje między pracownikami wpływają na efektywność pracy w organizacji, mniejsze odczuwanie stresu, lepszą komunikację pomiędzy zatrudnionymi. Pomysłów na to, jak osiągnąć taki efekt w swoim zespole, poszukiwał również nasz Klient. Wyjazdowa integracja pracowników okazała się świetnym pomysłem.
Integracja zespołu pracowników — czego potrzebował Klient?
Z prośbą o pomoc w zorganizowaniu integracji dla swojego zespołu zgłosił się do nas urząd jednostki samorządu terytorialnego na szczeblu gminnym. Organizacja zatrudnia na stałe kilkadziesiąt osób w różnym wieku. Nie było tam jednak wcześniej działań, które miałyby na celu zintegrowanie wszystkich pracowników. Z powodu braku takich rozwiązań, zespół nie był dostatecznie zmotywowany.
Kadra kierująca pracownikami zauważała czasami obniżoną efektywność w zespole. Zdarzało się to pomimo tego, że osoby zatrudnione w jednostce są specjalistami o sporej wiedzy merytorycznej. Występował też problem z komunikacją między działami. Nasz Klient potrzebował pomysłu na organizację eventu integracyjnego, który będzie miał jak najbardziej atrakcyjną formę dla pracowników.
Nasz cel — zintegrowani, efektywni pracownicy
Po rozmowie z Klientem określiliśmy najważniejsze cele do osiągnięcia. Naszym głównym celem była integracja pracowników organizacji. Oprócz tego chcieliśmy, by chętniej zaczęli ze sobą współpracować na co dzień.
Organizując event integracyjny postanowiliśmy połączyć przyjemne z pożytecznym – wyjazd i wspólne zwiedzanie atrakcji turystycznych oraz przydatne szkolenia dla pracowników. Zaproponowaliśmy wobec tego działania, które wpłyną na komunikację w zespole i nauczą pracowników, jak radzić sobie ze stresem.
Jakie działania zaplanowaliśmy podczas eventu integracyjnego?
Postanowiliśmy połączyć wyjazd integracyjny w ciekawe dla pracowników miejsce ze szkoleniami z zakresu pierwszej pomocy oraz radzenia sobie ze stresem. Oba szkolenia doskonale uzupełniają eventy integracyjne.
Dzięki szkoleniu z pierwszej pomocy pracownicy nie tylko uczą się, jak działać, gdy są świadkami sytuacji zagrażającej zdrowiu i życiu innej osoby oraz w jaki sposób korzystać z urządzeń wykorzystywanych przy udzielaniu pierwszej pomocy. Szkolenie rozwija również umiejętności interpersonalne. Ćwiczenia w grupie doskonale wpływają na usprawnienie komunikacji w zespole i dodatkowo integrują uczestników.
Z kolei szkolenie dotyczące stresu pozwala poznać techniki radzenia sobie w stresujących sytuacjach oraz nauczyć się, jak zachować równowagę między życiem prywatnym i zawodowym. Redukcja poziomu stresu w zespole wpływa na lepszą komunikację i efektywność.
Efekt — integracja pracowników naszego Klienta
Nasze działania przyniosły oczekiwany skutek. Udało nam się wpłynąć na integrację zespołu Klienta, dzięki czemu pracownicy wykonują swoje zadania efektywniej, są bardziej kreatywni i dużo lepiej się ze sobą komunikują.
Wspólne korzystanie z atrakcji turystycznych pozwoliło pracownikom na relaks i integrowanie się podczas zabawy. Dodatkowo postawienie na to, by podczas wyjazdu odbyły się również szkolenia, okazało się strzałem w dziesiątkę. Pracownicy nie tylko uzyskali niezbędną wiedzę, ale również dzięki ćwiczeniom dotyczącym pierwszej pomocy mogli przekonać się, jak ważna jest praca zespołowa.
Szkolenie związane z radzeniem sobie ze stresem pomogło pracownikom w zrozumieniu swoich emocji i zachowań podczas stresujących sytuacji. Wpłynęło również na poprawę w komunikacji pomiędzy działami.
Integracja zespołu jest bardzo ważna, chociaż nadal niestety często pomijana w firmach. Kojarzy się też wielu osobom ze spotkaniami nastawionymi wyłącznie na rozrywkę. Tymczasem korzyści wynikające z połączenia integracji z aktywnościami takimi jak szkolenia są nie do przecenienia. Pracodawcy coraz częściej przekonują się do takiego modelu integracji.
Jeżeli chcesz sprawdzić, jak taki event mógłby wyglądać w Twojej firmie, skontaktuj się z nami. Opowiemy Ci, co możemy zrobić dla Twoich pracowników i jakie efekty osiągamy przy okazji podobnych działań.